fbpx asd
21.2 C
Athens
Thursday, October 10, 2024
Home Νέα Νεα Eξωτερικό Η Gen Z θα καθιερώσει το padel ως το παγκόσμιο hot sport !

Η Gen Z θα καθιερώσει το padel ως το παγκόσμιο hot sport !

0
Η Gen Z θα καθιερώσει το padel ως το παγκόσμιο hot sport !

Το pickleball  αυτή τη στιγμή αποτιμάται αθλητικά στην αγορά στα $ 1,2B. Χρειάστηκαν όμως περίπου 10 χρόνια ώστε να αναπτυχθεί και να καθιερωθεί, δημιουργώντας μια νέα σειρά επιχειρηματικών ευκαιριών που καλύπτουν γενιές και αθλητικές ικανότητες. Έχει ακόμη πιστωθεί στο άθλημα η αλλαγή της κουλτούρας που χρονολογείται στις Η.Π.Α., καθώς οι νέοι παίκτες εγκαταλείπουν πλέον τα διάφορα apps και προτιμούν να κάνουν τις συζητήσεις και τα meetings τους στα διάφορα courts. Οι κατασκευαστές ακινήτων, τα μεγάλα brands αλλά και επενδυτές  έχουν ενταχθεί στο παιχνίδι, δημιουργώντας συνεχώς εγκαταστάσεις και χορηγώντας τα διάφορα τουρνουά.

Οι Gen Z και Millennials παίρνουν το άθλημα (19 % και 15% από αυτούς, σε σύγκριση με το 12 % του Gen X και 5% των boomers) και παρά την αντίληψη ότι το pickleball είναι για συνταξιούχους και πρώην παίκτες τένις τα δεδομένα λένε κάτι διαφορετικό

Αλλά είναι ένα ακόμα άθλημα με ρακέτα στον ορίζοντα;

Ακριβώς όπως το ποδόσφαιρο προήλθε από τη Λατινική Αμερική και την Ευρώπη και στη συνέχεια εξαπλώθηκε παγκοσμίως, το Padel μπορεί να ακολουθήσει μια παρόμοια πορεία, σύμφωνα με μια νέα παγκόσμια μελέτη που ονομάζεται The Playtomic Global Padel Report 2024, που δημιουργήθηκε σε συνδυασμό με τη στρατηγική και μέρος του δικτύου PWC.

Αποκαλύπτει ότι το Padel θα είναι πιθανώς το επόμενο hot sport, με αύξηση 26 % στα γήπεδα μόνο το 2023. Περισσότερες από 4,5 εκατομμύρια ρακέτες πωλήθηκαν πέρυσι. Το Padel προέρχεται από τη δεκαετία του 1960 στο Μεξικό και αναμένεται να αναπτυχθεί εκθετικά. Το 2016, υπήρχαν περίπου 10.000 γήπεδα παγκοσμίως ενώ αυτός ο αριθμός το 2024 αναμένεται να φτάσει τα 51.000 με το 2026 να πλησιάζει στα 70.000.

Το Padel έχει κοινά χαρακτηριστικά με το pickleball ενώ το μέγεθος του γηπέδου είναι μικρότερο από αυτό του τέννις. Ωστόσο, τα γήπεδα Padel περιβάλλονται από τοίχους και στις τέσσερις πλευρές, επιτρέποντας στους παίκτες να χτυπήσουν από τους τοίχους, κάνοντας εξαιρετικά δυναμικό παιχνίδι. Οι ρακέτες είναι διαφορετικές από του pickleball. Είναι διάτρητα και μπορούν να κατασκευαστούν από γραφίτη, υαλοβάμβακα ή ξύλο. Το Padel παίζεται μόνο ως διπλό άθλημα, καθιστώντας το μια πολύ κοινωνική δραστηριότητα.

Πώς θα ευδοκιμήσουν οι νεοεισερχόμενοι στην αγορά;

Όπως συμβαίνει με πολλές βιομηχανίες, η αγορά των νέων έχει τεράστιο αντίκτυπο στο μέλλον του αθλητισμού. Τέσσερα νέα αθλήματα προστέθηκαν στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Παρισιού του 2024, βασισμένες σε μεγάλο βαθμό στη δημοτικότητά τους στην Gen Z και άλλα νεαρά τμήματα: surfing, skateboarding, αθλητική αναρρίχηση και breaking (όπως στο Dreak Dancing).

Ο Hank Medina, ο άνθρωπος πίσω από τη Litquidity, είναι ένας 32χρονος επενδυτής, παίκτης padel και με έντονη παρουσία στα social  ίδρυσε πρόσφατα ένα κλαμπ στο Hamptons που ονομάζεται NΑΟΑ που διαθέτει padel, tennis και pickleball. “Βλέπουμε μια τεράστια εισροή νέων που θέλουν να ζήσουν υγιείς, ενεργές ζωές και να βρουν νέους τρόπους κοινωνικοποίησης. Το Padel είναι ένα εξαιρετικά εθιστικό άθλημα και έχει γίνει ένας τεράστιος σύνδεσμος για τη γενιά μου! Το Padel είναι το νέο γκολφ” δήλωσε χαρακτηριστικά.

Οι Η.Π.Α. καθυστέρησαν γενικά την ανάπτυξη του padel. Τα τελευταία χρόνια, σύλλογοι Padel έχουν ανοίξει σε όλες τις ΗΠΑ, με τη Νέα Υόρκη, το Μαϊάμι, τη Φιλαδέλφεια, την Καλιφόρνια και το Χιούστον να αποτελούν βασικούς κόμβους. Συνολικά δεκαπέντε κράτη έχουν περισσότερα από ένα Padel Club, σύμφωνα με την ιστοσελίδα του Padel State, με άλλα δέκα κράτη με ομάδες ανοιχτά ή εκκρεμή.

Ο Tim Bainton, Πρόεδρος της Blue Chip Sports Management και COO του Epic Padel, είναι επενδυτής σε νέες επιχειρήσεις Padel και πιστεύει ότι “η δημοτικότητα του Pickleball (που εκτοξεύθηκε επίσης  κατά τη διάρκεια της πανδημίας) και οι σχετικά υψηλές απαιτήσεις και οι απαιτήσεις ακινήτων των Padel Courts είναι εν μέρει υπεύθυνα για την αργή έναρξη της ανάπτυξης στις ΗΠΑ .  Συνεχίζοντας αναφέρει “Πιστεύω ότι το pickleball δεν θα φτάσει ποτέ στα μέσα ενημέρωσης και την εμπορικότητας  του τένις ενώ το  Padel μπορεί να καλύψει αυτό το κενό.” Το Padel μπορεί να παρουσιάσει περισσότερες εμπορικές ευκαιρίες από το pickleball καθώς λόγω της δομής των γηπέδων (γυάλινοι τοίχοι από όλες τις πλευρές), οι αγώνες είναι ευκολότεροι στην τηλεοπτική μετάδοση.

Ο Pablo Carro, συνιδρυτής της Playtomic, δηλώνει, “Το Padel εδραιώνει σταθερά τη θέση του ως παγκόσμιο άθλημα και σήμερα δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η μελλοντική του ανάπτυξη θα τροφοδοτηθεί από την επέκτασή της στις ΗΠΑ. ΤΟ  2023, σημειώθηκε έντονη κινητικότητα στο χώρο δημιουργώντας πολλά buzz. Ωστόσο, η κατασκευή γηπέδων δεν “απογειώθηκε” ακόμη κυριώς λόγω κανονιστικών απαιτήσεων, ζητημάτων με δικαιώματα, αδειοδοτήσεις κι άλλους παράγοντες που εμπόδισαν την ανάπτυξη. Τα πρώτα δείγματα όμως από το 2024 δείχνουν ότι η χρονιά θα αποτελέσει το breakthrough year για το Padel στις ΗΠΑ, με πολλούς νέους χώρους (100+) να ανοίξουν. Συνολικά, είμαστε 100% σίγουροι ότι η Global Padel Report 2025 θα παρουσιάσει υπέροχη αθλητική ανάπτυξη στη χώρα! ”

Παρακάτω αναφέρονται κάποια σημεία που αποδεικνύουν ότι το padel θα είναι το επόμενο “Μεγάλο παιχνίδι”  στις ΗΠΑ

1. Οι τεχνολογίες αναπτύσσονται και διατίθενται στο εμπόριο για να βοηθήσουν τους παίκτες να βρουν τοποθεσίες και συνεργάτες να παίξουν. Ο Carro υπογραμμίζει ότι ο Padel ανέβηκε στην Ευρώπη κατά τη διάρκεια της πανδημίας λόγω της κοινωνικής του συνιστώσας. Η αυτοματοποίηση που μπορεί να γίνει στη σύνδεση γηπέδου και παικτών αυξάνει την ζήτηση. Η εφαρμογή Playtomic συνδέει 4 εκατομμύρια παίκτες με 5500 συλλόγους  σε περισσότερες από 52 χώρες.
2.Οι ενώσεις και τα διοικητικά όργανα αρχίζουν να θέτους όρους και κανονισμούς, διοργανώνουν τουρνουά και αναλαμβάνουν την προωθηση του αθλήματος. Αυτη τη στιγμή το  Pro Padel League (PPL) και η Διεθνής Ομοσπονδία Padel είναι δύο τέτοιοι μεγάλοι οργανισμοί.
3.Το άθλημα αρχίζει να κατατάσσεται σε υψηλές αναζητήσεις. Από το 2016 οι αναζητήσεις για τη λέξη “padel” αυξήθηκαν κατά 18 % .
4.Η κοινότητα που ασχολείται με το άθλημα γίνεται πιο ποικιλόμορφη. Παρόλο που το Padel ήταν αρχικά πιο δημοφιλές στους νέους πλούσιους άνδρες στις Η.Π.Α. (όπως το racquetball ήταν στη δεκαετία του 1980), έχουν ξεκινήσει πλέον και τα πρωταθλήματα των γυναικών. Ο Γυναικείος Σύνδεσμος Padel ετοιμάζει την  Διεθνής Ένωση Γυναικών Padel. To Padel μαζί με την ιστιοπλοΐα και την ποδηλασία θεωρούνται ως τα επόμενο αθλήματα που θα προσελκύσουν  επενδυτές  σε επαγγελματικό επίπεδο αθλητριών
5. Οι εταιρείες μέσων μαζικής ενημέρωσης “μπαίνουν στο γήπεδο” ακολουθώντας τα trends. Αυτη τη στιγμή υπάρχουν τουλάχιστον 40 εξειδικευμένα “μέσα” σχετικά με το άθλημα.
6.Εξοπλισμός και μάρκες μόδας επενδύουν σε προϊόντα ειδικά για το άθλημα. Οι μάρκες πολυτελείας όπως η Prada και η Versace ήταν από τις πρώτες στην αγορά και έχουν ενωθεί με τις βασικές εταιρείες αθλητικών ενδυμάτων. Όπως συμβαίνει με όλα τα άλλα δημοφιλή αθλήματα, οι ευκαιρίες χορηγίας αφθονούν. Οι επαγγελματίες παίκτες προσλαμβάνονται για να παίξουν με συγκεκριμένες μάρκες ρακέτας ή να φορούν ρούχα ειδικά για το Padel.
7.Οι εκδηλώσεις B-to-B εμφανίζονται έτσι ώστε οι πωλητές, οι σύλλογοι και οι επενδυτές να μπορούν να μάθουν πώς να αξιοποιούν την τάση. Ο Robyn Duda, συνιδρυτής της Racquetx, ένα φεστιβάλ αφιερωμένο σε όλα τα αθλήματα ρακέτας, σημειώνει: “Στην εναρκτήρια εκδήλωση του 2024, είχαμε πολλές εταιρείες από όλο τον κόσμο που παρουσίαζαν τον εξοπλισμό τους, τις τεχνικές οικοδόμησης του γηπέδου και τα ενδύματα. Ο Wilson, γνωστός αποκλειστικά για το τένις, έχει μια νέα σειρά μπάλες ειδικών για padel. Και το National Padel League (NPL) φιλοξένησε το τουρνουά cross-club στο χώρο της εκδήλωσής μας. “
Ο Carro προσθέτει: “Μέσα στην επόμενη δεκαετία, ο κόσμος δεν θα συζητάει πλέον πώς να προφέρει το Padel ή αν είναι  καλύτερο ή χειρότερο από το pickleball. Θα είναι απλώς μέρος του παγκόσμιου αθλητικού μίγματος. Και ίσως θα το δούμε ακόμη και στους Ολυμπιακούς Αγώνες! Εάν η άνοδος του pickleball στις Η.Π.Α. είναι οποιαδήποτε ένδειξη, είμαστε πάντα πεινασμένοι για να παρακολουθούμε νέους και μοναδικούς τρόπους άσκησης και κοινωνικοποίησης και νέων αθλημάτων ». Συνεχίζει: “Η τεχνολογία πίσω από το άθλημα συμβάλλει επίσης στην επιτάχυνση της δημοτικότητάς του, ειδικά καθώς οι περισσότεροι νεότεροι παίκτες βρίσκονται στο γήπεδο και μοιράζονται τις εμπειρίες τους μέσω των ψηφιακών μέσων. Επιπλέον, ο αθλητικός εξοπλισμός και τα εμπορικά σήματα ενδύματος ευδοκιμούν σε νέες ευκαιρίες. Όσο οι καταναλωτές παίζουν και τα εμπορικά σήματα μπορούν να επωφεληθούν από αυτό, το Padel είναι εδώ και ήρθε για να μείνει! “
Πηγή Forbes